Telefontid
I Hørehusets telefontid tilbyder Hørekonsulenterne telefonisk råd og vejledning til borgere med høretab og/eller hørevanskeligheder som fx tinnitus, Meniére eller lydoverfølsomhed. Hørekonsulenterne kan i telefonen guide borgeren vej rundt i systemet, men kan ligeledes give en tid til Hørehusets generelle ydelser. Pårørende, støttepersoner eller fagpersonale er ligeledes velkomne til at henvende sig.
En henvisning er ikke nødvendig for at kontakte Hørehuset i telefontiden eller Åben henvendelse, men for at hørekonsulenterne kan give den rette vejledning kan indhentning af yderligere informationer i nogle tilfælde være nødvendigt.
Se hvornår hørekonsulenten sidder ved telefonen under 'Kontakt'
Åben henvendelse
I tidsrummene for Åben henvendelse, kan borgere og pårørende tale med hørekonsulenten uden at have bestilt tid i forvejen.
Borgerne kommer ind til hørekonsulenten i den rækkefølge, som de møder op. I den Åbne Henvendelse kan hørekonsulenterne bl.a. hjælpe med:
- Råd og vejledning vedrørende høreapparater og hørevanskeligheder
- Servicering af høreapparater, bl.a. prop-, slange- eller filterskift
- Fejlfinding og småreparationer af høreapparater udleveret på en offentlig høreklinik
- Visitation til andre ydelser, fx Tinnitussamtale, Udredning af høretekniske hjælpemidler el. lign
- Henvisning til Offentlig Høreklinik
- Andre småopgaver
Åben henvendelse foregår alle mandage og torsdage i Hørehuset på nær helligdage.
Se oplysninger under 'Kontakt'.