Min Ryg – interviews er i gang

Nyhed 09-06-2020:

I de kommende 3 år er Svendborg Kommune del af projektet ´Min Ryg´ i samarbejde med SDU og UCL Erhvervsakademi og Professionshøjskole.

Projekts målgruppe er borgere med langvarigt rygbesvær, som sygehuset eller jobcentret i forvejen henviser til et forløb i Træningsafdelingen i Svendborg kommune.

- ´Vi er startet den første del af dataindsamlingen med en række interviews´, siger Tina Junge, ph.d. og projektleder hos Anvendt Sundhedsforskning ved UCL.

- ´Inden sommer har vi gennemført interviews med borgere, der er igennem langvarige forløb med rygbesvær i forhold til, hvilke erfaringer og problematikker de oplever i den forbindelse´.

Der udføres i øjeblikket fokusgruppeinterviews med beskæftigelsesfaglige samt sundhedsfaglige medarbejdere fra Svendborg Kommune for at høre om deres møde og erfaringer med borgere med rygbesvær.

´Målet med ´Min Ryg´ projektet er derfor, at borgere med langvarigt rygbesvær, beskæftigelses- og sundhedsfaglige medarbejdere i kommunen samt forskere sammen skal finde løsninger til en ny, sammenhængende rehabiliteringsindsats for borgere med langvarigt rygbesvær, siger Tina Junge. ´