Punkt 2 Årsrapport for borgerrådgiver for perioden 1. november 2020 til 31. december 2021

Beslutningstema

Årsrapport fra Borgerrådgiver for perioden 1. november 2020 til 31. december 2021.

Indstilling

Direktionen anbefaler at:

  • Kommunalbestyrelsen tager borgerrådgiverens årsrapport til efterretning.

Sagsfremstilling

Det er borgerrådgiverens anden årsrapport.

 

Der har i perioden været 206 henvendelser, perioden dækker 14 måneder.

 

I forbindelse med første årsrapport var der i perioden som dækkede 13 måneder 131 henvendelser.

 

Henvendelserne er i rapporten delt op på typer af henvendelser, og hvilke områder det drejer sig om.

 

Rapporten omhandler:

  • Borgerrådgiverens arbejde
  • Oplysninger om henvendelserne
  • Overordnede temaer i henvendelserne.
  • Borgerrådgiverens anbefalinger
  • Borgerrådgiverens arbejde i forhold til whistleblowerordning

 

Der arbejdes i administrationen med anbefalingerne.

 

Tidligere Borgerrådgiver Anstina Krogh deltager på Økonomiudvalgsmødet.

Økonomiske og erhvervsmæssige konsekvenser

Borgerrådgiveren er ansat på 20 t. ugentligt.

Lovgrundlag

Kommunalbestyrelsesloven § 65e.

Sagen afgøres i

Kommunalbestyrelsen

Beslutning i Økonomiudvalget den 21-06-2022

Indstilles.

Beslutning i Kommunalbestyrelsen den 28-06-2022

Taget til efterretning.

Afbud fra Stina Sølvberg Thomsen (Ø) og Dorthe Ullemose (O). Som suppleanter deltog Johan Weltzin Kristensen (Ø) og Marianne Mix Larsen (O).