Punkt 3 Godkendelse af spørgerammen til Brugertilfredshedsundersøgelse Borgerservice

Beslutningstema

Godkendelse af spørgeramme til brugerundersøgelse af Borgerservice

Indstilling

Direktionen indstiller, at udvalget

  • godkender spørgerammen for brugerundersøgelsen
  • fastlægger tidspunktet for dataindsamlingen til uge 6-18

Sagsfremstilling

Beskæftigelses- og Integrationsudvalget godkendte på møde den 7. september 2020, at Administrationen arbejdede videre med brugertilfredshedsundersøgelse med en løsning, hvor spørgeskemaet blev udfyldt på en tablet, men hvor der samtidig kunne hentes baggrundsoplysninger fra tidsbestillingssystemet.

 

Der er efterfølgende indgået aftale med ekstern leverandør og der har været afholdt workshop med deltagelse af medarbejderrepræsentanter.

 

Udkast til spørgerammen er vedlagt. Borger og Arbejdsmarkedschefen vil på mødet præsentere spørgeskemaet elektronisk, som borgeren vil kunne se det.

 

Undersøgelsen vil foregå ved at borgeren efter vanlig ekspedition bliver opfordret til at udfylde spørgeskemaet på en tablet der udleveres af medarbejderen. Alle borgere vil blive tilbudt at deltage, men det er frivilligt, om borgeren ønsker at deltage. Såfremt en borger er utryg ved anvendelse af tablet vil det være muligt at udlevere spørgsmålene i papirform. Disse vil efterfølgende manuelt skulle tastes af personalet.

 

Borgeren identificeres via sit kønummer, hvorfor svarene kan matches mod de oplysninger, der er i tidsbestillingssystemet, f.eks. henvendelsesårsag, ventetid mv.

 

Når udvalget har godkendt spørgerammen vil leverandøren skulle bruge en uges tid til at sætte løsningen op.  Dataindsamlingen ville således kunne starte op omkring uge 4. Dataindsamlingen skal løbe over 12 uger.

 

Af hensyn til den aktuelle pandemi-situation foreslås det dog, at dataindsamlingen rykkes til der forhåbentligt er mere normale tilstande i Borgerservice.

 

Administrationen foreslår, at brugerundersøgelsen afvikles i uge 6-18, hvilket betyder, at resultatet vil kunne præsenteres for Beskæftigelses- og Integrationsudvalget i juni måned, dog med forbehold for at pandemiens udvikling kan betyde en ændring af afviklingstidspunktet efter aftale med udvalget.

Økonomiske og erhvervsmæssige konsekvenser

70.250 kr. + personaleressourcer

CO2-Konsekvensvurdering

Ingen kendte

Sagen afgøres i

Beskæftigelses- og Integrationsudvalget

Beslutning i Beskæftigelses- og Integrationsudvalget den 11-01-2021

Indstillingen blev godkendt, idet spørgeskemaet tilrettes efter udvalgets bemærkninger.