Punkt 12 Kundeundersøgelse i Det Gode Madhus

Beslutningstema

Kundeundersøgelse i Det Gode Madhus

Indstilling

Direktionen indstiller, at

  • Social og Sundhedsudvalget tager kundeundersøgelsen i Det Gode Madhus til efterretning

Sagsfremstilling

I foråret 2019 foretog Svendborg Kommune en kundeundersøgelse med fokus på borgernes opfattelse af maden fra Det Gode Madhus ud fra følgende punkter:

  1. Smag og kvalitet
  2. Portionsstørrelse
  3. Udvalg
  4. Bestilling

 

Kundeundersøgelsen viser, at der er en stor tilfredshed på de fire målte områder. 87 % af de adspurgte borgere er tilfredse med madens smag og kvalitet, hvilket vurderes som meget tilfredsstillende.

Det Gode Madhus vil fortsat se på de konstruktive kritikpunkter og alle de gode forslag fra borgerne. Det er i høj grad denne viden, der skal være med til at udvikle Det Gode Madhus, så den gode service og store tilfredshed kan opretholdes.

Det er besluttet, at Det Gode Madhus skal omlægge produktionen til kortere holdbarhed. Kortere holdbarhed giver mulighed for anvendelse af flere friske råvarer i form af salater, grøntsager, krydderurter m.m., som flere borgere har efterspurgt. Derfor vil der i implementeringsperioden være fokus på, hvordan Det Gode Madhus sikrer variation og udvalg af retter inden for rammerne af en kortere holdbarhed.

Ud fra kundeundersøgelsen kan det ligeledes konstateres, at kunderne mangler information vedrørende produktionen og den mad, der anvendes hertil. Det anbefales derfor, at der udarbejdes nyt informationsmateriale vedrørende dette.

Beslutning i Social- og Sundhedsudvalget den 03-09-2019

Taget til efterretning.

 

Der var afbud fra Jesper Larsen (løsgænger) og som suppleant deltog Lars Erik Hornemann (V).