
Sådan søger du støtte til frivilligt socialt arbejde
Læs her, hvordan du skriver og sender en ansøgning
Der åbnes for ansøgninger til puljen i august måned, og der vil være en ansøgningsperiode på ca. 6 uger. De nøjagtige datoer for dette, vil fremgå her på siden, så snart vi kender dem.
Ansøgning til puljen skal ske elektronisk. Link hertil vil fremgå herunder, når der åbnes for ansøgning.
Hvilke oplysninger skal ansøgningen indholde?
Indhentelse af børneattest:
Foreninger, selvejende institutioner og andre, der arbejder inden for Servicelovens område (det sociale område), skal indhente børneattester på alle frivillige og ansatte, der har kontakt med børn og unge under 15 år.
Fra 1. januar 2018 skal frivillige sociale organisationer og foreninger, som modtager tilskud fra ansøgningspuljer eller driftstilskud fra Børne- og Socialministeriets område ligeledes indhente børneattest på alle frivillige og ansatte, der har kontakt med børn og unge under 15 år.
Det er bestyrelsen eller ledelsen i jeres forening, der har ansvaret for at indhente børneattester.
Få hjælp til at søge elektronisk
Der er mulighed for at få praktisk hjælp til at søge elektronisk. Nærmere oplysninger herom vil fremgå her på siden, så snart der åbnes for ansøgninger til puljen.
Yderligere oplysninger om puljen
Yderligere oplysninger om puljen kan fås ved henvendelse til Pia Holm, Socialafdelingen, eller Bodil Kristensen, Sundhedsafdelingen.