Sygekassens Hjem - det private dagcenter

Vi er en selvejende institution og har driftsoverenskomst med Svendborg Kommune.

Åbningstid
Mandag til fredag kl. 10.00 – 14.30

Privat aktivitetscenter
Det private Dagcenter er stedet, hvor der foregår mange forskellige aktiviteter. Det er et tilbud til pensionister, der har brug for og ønske om samvær med andre, hvor man møder andre spændende mennesker, gerne over en god kop kaffe og et stykke hjemmebagt franskbrød.

Vi tilbyder
Et hyggeligt cafeteria der dufter af dejlig mad.

Ture ud af huset -  herunder en månedlig indkøbstur til lokalt varehus, banko, danseværksted, gymnastik, diverse spil, ugentlige gåture og når vejret tillader det - cykelture på vores duocykel, årstidens dejlige fester, pil-selv rejer, drinkseftermiddage, pandekagebagning over bål, musik og underholdning, men ikke mindst - vort altid gode humør.

Café
Aktivitetscentrets café er åbent mandag - fredag kl. 10.00 til 12.45.

Caféen holder åbent for alle pensionister i området. Det er dog altid en god ide at kontakte os dagen før, så vi er sikre på, at vi også har mad til dig.

Du er altid velkommen til at kigge forbi eller ringe, hvis det kunne være noget for dig.

Centret udlånes fra kl. 15 efter aftale til pensionistklubber og arrangementer for ældre.

Program - hverdage
Kl. 10.00                       :    Ankomst / Morgensamling

Kl. 10.40 - 11.45           :    Aktiviteter/gymnastik/boldspil

Kl. 11.45 - 12.45           :    Frokost

Kl. 12.45 - 13.30           :    Middagshvile

Kl. 13.30 - 14.30           :    Eftermiddagskaffe og hygge
                                            Åbent for alle pensionister i området

OBS:   Der forbeholdes ret til ændringer i aktiviteterne.
            Tilmelding til udflugter og fester er bindende.

Hvem kan komme?
For at deltage i centrets formiddagsaktiviteter skal man være visiteret.

Da driften af dagcentret er privat, forestår Sygekassens Hjem selv for visiteringen hertil.

Vi kan kontaktes på telefon 62 21 73 16 imellem kl. 9 og 14.30.

Personer der bor med tilknytning til ældrecenteret er automatisk visiteret.

Alle visiterede kan deltage i forskellige aktiviteter efter aftale med dagcenter-personalet om mødedage og tidspunkt.

Betaling
Betaling af kørsel til centret pr. 1. januar 2020 er kr. 37,00 for visiterede brugere

Beløbet trækkes månedsvis over pensionen i henhold til aftale med kommunen.

Herudover kan der blive tale om udgifter til mad og drikkevarer i cafeteriet, samt materialer og arrangementer til enkelte aktiviteter i dagcentret.

For yderligere oplysninger, kom og spørg os.

Du er også meget velkommen til at kigge indenfor på vores hjemmeside: https://sygekassenshjem.wixsite.com/sygekassens-hjem

Det private Dagcenter
Ældrecentret