Punkt 2 Årsrapport for borgerrådgiver for perioden 1. november 2020 til 31. december 2021
Beslutningstema
Årsrapport fra Borgerrådgiver for perioden 1. november 2020 til 31. december 2021.
Indstilling
Direktionen anbefaler at:
- Kommunalbestyrelsen tager borgerrådgiverens årsrapport til efterretning.
Sagsfremstilling
Det er borgerrådgiverens anden årsrapport.
Der har i perioden været 206 henvendelser, perioden dækker 14 måneder.
I forbindelse med første årsrapport var der i perioden som dækkede 13 måneder 131 henvendelser.
Henvendelserne er i rapporten delt op på typer af henvendelser, og hvilke områder det drejer sig om.
Rapporten omhandler:
- Borgerrådgiverens arbejde
- Oplysninger om henvendelserne
- Overordnede temaer i henvendelserne.
- Borgerrådgiverens anbefalinger
- Borgerrådgiverens arbejde i forhold til whistleblowerordning
Der arbejdes i administrationen med anbefalingerne.
Tidligere Borgerrådgiver Anstina Krogh deltager på Økonomiudvalgsmødet.
Økonomiske og erhvervsmæssige konsekvenser
Borgerrådgiveren er ansat på 20 t. ugentligt.
Lovgrundlag
Kommunalbestyrelsesloven § 65e.
Sagen afgøres i
Kommunalbestyrelsen
Beslutning i Økonomiudvalget den 21-06-2022
Indstilles.
Beslutning i Kommunalbestyrelsen den 28-06-2022
Taget til efterretning.
Afbud fra Stina Sølvberg Thomsen (Ø) og Dorthe Ullemose (O). Som suppleanter deltog Johan Weltzin Kristensen (Ø) og Marianne Mix Larsen (O).