Ophævelse af fritagelse for digital post

NEMID
NEMID

Ophævelse af fritagelse for digital post

Ønsker du at ophæve din fritagelse om digital post, kan det ske på to måder:

1. Henvende dig personligt i Borgerservice medbringende ID, f.eks. dit sundhedskort.

Eller

2. Benyt selvbetjeningen her eller ude til højre samt følg nedenstående vejledning

- Log ind med dit NemID
- Udfyld dine profiloplysninger: · Fulde navn · Mobilnummer · E-mailadresse
- Tryk på ”Fortsæt.” Har du haft Digital Post tidligere, genbruges dine data, og du skal ikke udfylde disse felter, da du kommer direkte ind i ”Indbakken.”
- Bekræft dit mobilnummer. Find sms, sendt fra e-Boks til din mobil. Aflæs firecifret kode. Indtast. Tryk på ”Bekræft mobilnummer.”
- Bekræft din e-mailadresse. Gå ind i dit private e-mail-system. Åbn e-mailen fra e-Boks. Tryk på linket i midten. Du har nu oprettet din Digitale Postkasse!
- Tryk på ”Begynd at bruge din postkasse.”
- Tryk på pilen ved ”Vis min post i mapper”
- Tryk på ”Menu” og ”Tilmeldinger.”
- Under ”Offentlige myndigheder” står der følgende: ”Du er fritaget fra Digital Post fra det offentlige.” Klik på ”Annuller.”
- Tryk på ”Ophæv" og OK