Svendborg Kommune investerer mest i skoleområdet

Velkommen til det gode skoleliv.

Sådan hedder det i en brochure, som Svendborg Kommune deler i Rosengårdcentret i morgen lørdag.

Det sker som en del af Svendborg Kommunes markedsførings- og brandingkampagne ”Svendborg løfter Svendborg”. Den går nu ind i sin anden fase. Her er fokus på børne- og ungeområdet.

Budskabet er, at Svendborg Kommune tilbyder trygge rammer til børnefamilierne. Og at kommunen er førendeflere områder når det gælder skoler. F.eks. er Svendborg den kommune på Fyn, der bruger flest pengeinvesteringer i skolerne.

 

På skoleområdet kan resultatet af den politik også dokumenteres. Svendborg Kommune har det højeste karaktergennemsnit i 9. kl. afgangseksamen i dansk og matematik i Region Syddanmark. Samtidigt trives børnene i skolerne, hvor Svendborg ligger i den bedste tredjedel af landets kommuner.

Et andet eksempel på det gode skoleliv er Svendborgprojektet . Et projekt der allerede har vakt opsigt udenfor kommunegrænsen. Idrætsskolerne og Svendborgprojektet, hvor kommunen i en årrække har investeret i seks ugentlige idrætslektioner for 0.-6. klasse. Med baggrund i den tilknyttede forskning, har initiativet vist en markant forbedring af børnenes sundhed og indlæringsevne. Derfor er projektet gjort permanent. Som noget nyt kobles dagtilbudsområdet på fra august 2016.

Fremtidens velfærd

- Børnene er grundstoffet til fremtidens velfærd og derfor er skoleområdet vigtigt at investere i. Alle børn og unge skal blive den bedste udgave af sig selv og det skal løftes af læring, dannelse og trivsel, siger Mette Kristensen (V), fmd. for Udvalget for Børn og Unge

I alt 5000 brochure bliver delt ud til kunderne i Rosengårdcentret hele lørdagen. Og udover at læse om det gode skoleliv i Svendborg, er der også flyerkonkurrence med præmier for 10.000 kr.

Markedsføringskampagnen i Rosengårdcentret i Odense er samtidig blevet fulgt op af åbningen af en ny hjemmeside www.flyttilsvendborg.nu samt en tilhørende Facebookside – www.facebook.com/flyttilsvendborg.

Det er Svendborg virksomheden Sparrings-partner Aps og Bureau 117, Kolding, der står bag den strategiske og kreative del af kampagnen.