Succes med Matchmaking

Det er altid det store spørgsmål om der er succes, når folk skal matche med hinanden, og de ikke kender hinanden?

Svaret var et rungende ja, da Fremtidsfabrikken for nylig holdt MarkedsMATCH, hvor sydfynske virksomheder, kommuner og uddannelsesinstitutioner mødte kreative iværksættere med fokus på at skabe forretningsudvikling med kreativitet og innovation som vækstdrivere.

- Vi havde en fantastisk dag med masser af mennesker og energi på fabrikken. Der blev hentet inspiration, netværket og skabt helt nye relationer. Og vigtigst af alt, så var der rigtig mange udsagn som ”det vidste jeg slet ikke, vi havde nogen der kunne her på Sydfyn”, siger Susanne Linnet Aagaard, der er fabrikschef på Fremtidsfabrikken.

Jacob Bøtter, der selv er serieiværksætter og en af Danmarks førende eksperter indenfor sociale medier, gav et provokerende og tankevækkende oplæg om at fremtidens leder er ”Unboss”. Med andre ord sætter formål over profit, og som inspirerer og involverer mere end hun styrer.

Herefter blev deltagerne sat sammen i grupper med samtaler om fx Innovation og forretningsudvikling, Kommunikation og medier eller Visuel markedsføring. Her var både videns- og erfaringsudveksling, og der blev set på mulighederne for nye samarbejder.

Dagen sluttede med en workshop med Kirsten Krogh fra firmaet Out-of-the-Box, der under overskriften, Tag JA-hatten på, og tænk ud af boksen, gav gode råd til at tænke nyt og anderledes.

- Lad os endelig få flere af den slags arrangementer hvor de etablerede virksomheder får mulighed for at stifte bekendtskab med nye ressourcer til gavn for både virksomhederne og iværksætterne. Svendborg har så meget at byde på - også når vi taler Erhverv!, siger Claus holm Andersen, Marketingschef i SEF A/S.

I alt deltog 21 personer fra sydfynske virksomheder og Svendborg Kommune og 23 kreative iværksættere i dagen.