Vil du være vores kollega, mens vores faglige koordinator er på barsel?

ALLE - 4 kollegaer holder møde 3

Socialafdelingen Myndighed søger en engageret og dygtig vikar for en af vores faglige koordinatorer. Har du lyst til at afprøve dine kompetencer hos os, og blive en del af vores spændende rejse mod at skabe endnu bedre løsninger for borgerne? Ansættelsesperioden er fra 1. februar 2025. Stillingen er midlertidig og på fuld tid.

Hos os bliver du en del af et stærkt fællesskab bestående af fire faglige koordinatorer, og du vil indgå i et tæt samarbejde med både ledere, kolleger og medarbejdere i myndighedsafdelingen. Vi værdsætter samarbejde, faglig udvikling og en stærk teamånd, og vi glæder os til at få dig med ombord!

Som faglig koordinator vil du referere til en af vores to afdelingsledere og får det faglige ansvar for at understøtte afdelingen i at udvikle og drifte myndighedsområderne. Du får en central rolle i at sikre høj kvalitet i vores sagsbehandling, bidrage til udvikling og understøtte vores transformation med udgangspunkt i værdierne bag "borgeren ved roret". Sammen arbejder vi på at skabe de bedste forudsætninger for vores borgere gennem helhedsorienterede og værdibaserede løsninger. Du skal med din deltagelse i opgaveløsningen konkret bidrage til et stærkt socialfagligt perspektiv og udvikle vores dokumentationspraksis med afsæt i strategien om ”borgeren ved roret” og Masterplanen

Vi søger dig, der:

  • Er socialfagligt uddannet, og har flere års erfaring indenfor det specialiserede socialområde
  • I samarbejde med afdelingsleder, understøtter den faglige retning i opgaveløsningen
  • Formidling og implementering af ny lovgivning samt Ankestyrelsens principafgørelser, som har betydning for sagsbehandlingen
  • Har erfaring med VUM 2,0, og kan sikre effektive arbejdsgange i fagsystemet Nexus i samarbejdet med vores systemadministrator.
  • Vedligeholde og videreudvikle arbejdsgange og retningslinjer
  • Sagsbehandling indenfor pensionslovgivningen i samarbejde med en af afdelingens faglige koordinatorer, herunder vurdering og forberedelse af førtidspension for unge under 18 år
  • Deltage i pensionsudvalgsmøder

Det er ikke afgørende, at du har erfaring som faglig koordinator. Det er langt vigtigere, at du motiveres af at lære fra dig og er dygtig til det. Du har en naturlig flair for lovgivning og meget gerne erfaring med Nexus eller andet tilsvarende fagsystem, samtidig med at du hurtigt sætter dig ind i nye systemer. Du er stærk i at planlægge og prioritere dine opgaver, og du formår at opbygge positive arbejdsrelationer med både kollegaer og samarbejdspartnere.

Hvad tilbyder vi?

Vi tilbyder en spændende og meningsfuld hverdag med dygtige og engagerede kolleger, hvor du får mulighed for at gøre en forskel. Du bliver en del af en afdeling, der er i udvikling og præget af høj faglighed og et godt samarbejde. Vi tilbyder fleksible arbejdstider og mulighed for hjemmearbejde.

Om os

Socialafdelingen i Svendborg Kommune er overordnet organiseret i Myndighed, Dagområdet og Bo-området. Socialafdelingen er i direktørområde med Ældre- og Sundhedsområdet.

Vi har et tæt samarbejde med kommunens øvrige afdelinger, og i vores hverdag har vi en tæt faglig og samarbejdsmæssig relation afdelingerne imellem.

Myndighed i Svendborg Kommune har ca. 30 ansatte, som er opdelt i en teamstruktur med 2 afdelingsledere og 4 faglige koordinatorer. Vi er primært placeret fysisk på Svinget 14, men vi er også fysisk til stede i Ungekontakten på A P Møllers Vej 37.

Målgruppen for Ungekontakten er unge i alderen fra 15 år til og med 29 år, der har vanskeligheder og behov for en koordineret og tværfaglig kommunal indsats.

I Myndighed varetager vi en bred vifte af sagsbehandling inden for servicelovens voksenparagraffer, aktivloven og pensionslovgivningen på det specialiserede socialområde. Disse områder inkluderer blandt andet: Handicap, psykiatri, misbrug og udsatte. Området omfatter opgaver som: personlig hjælpeordning, bostøtte, botilbud, aktiviteter, beskyttet beskæftigelse og væresteder. Vi håndterer også henvendelser fra borgerne vedrørende tilkendelse af førtidspension og merudgifter, samt almindelig råd- og vejledning.

Myndighed er i konstant faglig udvikling, og vi har i de seneste år blandt andet implementeret VUM 2.0 og arbejder stadig med at få det helt ind under huden. Vi er i fuld gang med at implementere en recovery-orienteret tilgang, som vi forventer, at du også brænder for at bidrage til.

Masterplanen for det sociale område er i 2024 vedtaget politisk, og vi er i gang med en spændende implementering. Som nogle af de store fokuspunkter i Myndighed vil være arbejdet med helhedsorienteret sagsbehandling, borgeren ved roret, lettilgængelig støtte og samarbejde med civilsamfundet. Noget af det kræver ændringer hos os selv, men det meste kræver, at vi styrker samarbejdet både internt i organisationen, men også eksternt.

Om Svendborg Kommune

Svendborg Kommune er i vores øjne en arbejdsplads af en helt perfekt størrelse: Vi er små nok til at være tæt på hinanden i et varmt uhøjtideligt fællesskab med korte kommandoveje og uden skjulte dagsordner. Og vi er store nok til at have god plads til ambitioner, høj faglighed og rige muligheder for udvikling.

Vi holder af hverdagen og insisterer på, at det skal være rart at gå på arbejde. Vi har travlt, men ikke for travlt til at hjælpe hinanden.

Vores værdier findes ikke kun på papiret, vi bruger dem faktisk som kompas hver dag. Vi møder hinanden i øjenhøjde, i dialog og med tillid, og sammen skaber vi en tryg ramme, hvor vi alle kan løse vores opgaver selvstændigt, fleksibelt og ansvarligt.

Svendborg Kommune har røgfri arbejdstid. Vi ønsker, at røgfri arbejdstid skal bidrage til et sundt arbejdsmiljø for alle medarbejdere.

Sådan søger du?

Hvis du er interesseret i at høre om stillingen, er du velkommen til at kontakte afdelingsleder

Mai-Britt Gehrt, på tlf. 2489 6552. eller på mail: maibritt.gehrt@svendborg.dk og afdelingsleder Marie Strøe Lind, på tlf. 21189445 eller på mail marie.stroe.lind@svendborg.dk

Ansøgningsfristen er den 12. december 2024. Vi forventer at holde ansættelsessamtaler den 19. december 2024.

Løn- og ansættelse:

Du vil blive ansat efter gældende overenskomst. Der skal leveres en privat straffeattest ved ansættelse i stillingen. Din arbejdsplads vil være på Svinget 14 i Svendborg.

Vi glæder os til at høre fra dig og til at invitere dig med på rejsen mod at gøre vores myndighedsarbejde endnu bedre for borgerne.

Velkommen til Svendborg - Øhavets hovedstad!
Svendborg har en suveræn beliggenhed midt i den skønneste natur, på kanten af det Sydfynske Øhav og med en mini-metropol, der byder på det hele. Vi tøver ikke, når vi med stolthed kalder Svendborg for Fyns kulturhovedstad. Vi har en charmerende bymidte og livlig handelsby med teatre og museer samt et rigt foreningsliv. Vores dagtilbud og folkeskoler er i top og med særligt fokus på bevægelse og sport, og vi har flere videregående uddannelser, som snart samles i et attraktivt uddannelsesmiljø ved havnen. Svendborg er placeret midt i landet med en halv time til Odense og under to timer til København og Århus. Svendborg er med sine knap 60.000 indbyggere Fyns andenstørste kommune.

Søg jobbet nu