Skab forandring som faglig koordinator i Socialafdelingen Myndighed

ALLE - 4 kollegaer holder møde 2

Vi søger pr. 1. februar 2025 en engageret og dygtig faglig koordinator, der har lyst til at tage del i vores spændende rejse mod at skabe endnu bedre løsninger for borgerne.

Du bliver en del af et stærkt fællesskab med fire engagerede faglige koordinatorer og vil arbejde tæt sammen med ledere og kolleger i myndighedsafdelingen. Vi lægger vægt på samarbejde, faglig udvikling og en stærk teamånd, og vi ser frem til at byde dig ombord.

Som faglig koordinator vil du referere til en af vores to afdelingsledere og få det faglige ansvar for det interne og eksterne bo-område. Du får en central rolle i at sikre høj kvalitet i vores sagsbehandling, bidrage til udvikling og understøtte vores transformation med udgangspunkt i værdierne bag "borgeren ved roret". Sammen arbejder vi på at skabe de bedste forudsætninger for vores borgere gennem helhedsorienterede og værdibaserede løsninger. Du skal med din deltagelse i opgaveløsningen konkret bidrage til et stærkt socialfagligt – og økonomisk myndighedsperspektiv med afsæt i strategien om ”borgeren ved roret” og Masterplanen.


Om dig gælder det særligt, at du har erfaring og lyst til at arbejde med:

  • Yde faglig sparring og vejledning til socialrådgivere dels i det daglige arbejde, dels i forbindelse med sagsgennemgang med socialrådgiverne
  • Være tovholder på ”pipelinearket” og koordinere med økonomimedarbejder.
  • Deltage i møder sammen med socialrådgiverne i komplekse sager eller som en del af oplæringen
  • Understøtte, at medarbejderne har tæt kontakt og kontinuerlig inddragelse af netværket omkring borgeren.
  • Understøtte, at socialrådgiverne udfører en tæt opfølgning i forhold til, om indsatsen virker og har den ønskede effekt.
  • Udvikle og kvalificere vores sagsbehandling med udgangspunkt i teamsamarbejdet
  • Tæt samarbejde med dag- og bo-området samt være kontraktforhandler omkring faglig kvalitet og takststrukturer.


Du er nysgerrig på at udvikle praksis, modig i forhold til at prøve nye løsninger og skarp til at holde overblikket i en travl hverdag.

Vi lægger vægt på, at du har erfaring med voksenudredningsmetoden (VUM 2.0), visitation og bred viden om målgrupper inden for det sociale område.

Hvad tilbyder vi?

Vi tilbyder en spændende og meningsfuld hverdag med dygtige og engagerede kolleger, hvor du får mulighed for at gøre en forskel. Du bliver en del af en afdeling, der er i udvikling og præget af høj faglighed og et godt samarbejde. Vi tilbyder fleksible arbejdstider og mulighed for hjemmearbejde.

Om os

Socialafdelingen i Svendborg Kommune er overordnet organiseret i Myndighed, Dagområdet og Bo-området. Socialafdelingen er i direktørområde med Ældre- og Sundhedsområdet.

Vi har et tæt samarbejde med kommunens øvrige afdelinger, og i vores hverdag har vi en tæt faglig og samarbejdsmæssig relation afdelingerne imellem.

Myndighed i Svendborg Kommune har ca. 30 ansatte, som er opdelt i en teamstruktur med 2 afdelingsledere og 4 faglige koordinatorer. Vi er primært placeret fysisk på Svinget 14, men vi er også fysisk til stede i Ungekontakten på A P Møllers Vej 37.

Målgruppen for Ungekontakten er unge i alderen fra 15 år til og med 29 år, der har vanskeligheder og behov for en koordineret og tværfaglig kommunal indsats.

I Myndighed varetager vi en bred vifte af sagsbehandling inden for servicelovens voksenparagraffer, aktivloven og pensionslovgivningen på det specialiserede socialområde. Disse områder inkluderer blandt andet: Handicap, psykiatri, misbrug og udsatte. Området omfatter opgaver som: personlig hjælpeordning, bostøtte, botilbud, aktiviteter, beskyttet beskæftigelse og væresteder. Vi håndterer også henvendelser fra borgerne vedrørende tilkendelse af førtidspension og merudgifter, samt almindelig råd- og vejledning.

Myndighed er i konstant faglig udvikling, og vi har i de seneste år blandt andet implementeret VUM 2.0 og arbejder stadig med at få det helt ind under huden. Vi er i fuld gang med at implementere en recovery-orienteret tilgang, som vi forventer, at du også brænder for at bidrage til.

Masterplanen for det sociale område er i 2024 vedtaget politisk, og vi er i gang med en spændende implementering. Som nogle af de store fokuspunkter i Myndighed vil være arbejdet med helhedsorienteret sagsbehandling, borgeren ved roret, lettilgængelig støtte og samarbejde med civilsamfundet. Noget af det kræver ændringer hos os selv, men det meste kræver, at vi styrker samarbejdet både internt i organisationen, men også eksternt.

Om Svendborg Kommune

Svendborg Kommune er i vores øjne en arbejdsplads af en helt perfekt størrelse: Vi er små nok til at være tæt på hinanden i et varmt uhøjtideligt fællesskab med korte kommandoveje og uden skjulte dagsordner. Og vi er store nok til at have god plads til ambitioner, høj faglighed og rige muligheder for udvikling.

Vi holder af hverdagen og insisterer på, at det skal være rart at gå på arbejde. Vi har travlt, men ikke for travlt til at hjælpe hinanden.

Vores værdier findes ikke kun på papiret, vi bruger dem faktisk som kompas hver dag. Vi møder hinanden i øjenhøjde, i dialog og med tillid, og sammen skaber vi en tryg ramme, hvor vi alle kan løse vores opgaver selvstændigt, fleksibelt og ansvarligt.

Svendborg Kommune har røgfri arbejdstid. Vi ønsker, at røgfri arbejdstid skal bidrage til et sundt arbejdsmiljø for alle medarbejdere.

Sådan søger du?

Hvis du er interesseret i at høre om stillingen, er du velkommen til at kontakte afdelingsleder Mai-Britt Gehrt, på tlf. 2489 6552 eller på mail: maibritt.gehrt@svendborg.dk og afdelingsleder Marie Strøe Lind, på tlf. 21189445 eller på mail marie.stroe.lind@svendborg.dk

Ansøgningsfristen er den 12. december 2024. Vi forventer at holde ansættelsessamtaler den 16. december 2024.

Løn- og ansættelse:

Du vil blive ansat efter gældende overenskomst. Der skal leveres en privat straffeattest ved ansættelse i stillingen. Din arbejdsplads vil være på Svinget 14 i Svendborg.

Vi glæder os til at høre fra dig og til at invitere dig med på rejsen mod at gøre vores myndighedsarbejde endnu bedre for borgerne.

Velkommen til Svendborg - Øhavets hovedstad!
Svendborg har en suveræn beliggenhed midt i den skønneste natur, på kanten af det Sydfynske Øhav og med en mini-metropol, der byder på det hele. Vi tøver ikke, når vi med stolthed kalder Svendborg for Fyns kulturhovedstad. Vi har en charmerende bymidte og livlig handelsby med teatre og museer samt et rigt foreningsliv. Vores dagtilbud og folkeskoler er i top og med særligt fokus på bevægelse og sport, og vi har flere videregående uddannelser, som snart samles i et attraktivt uddannelsesmiljø ved havnen. Svendborg er placeret midt i landet med en halv time til Odense og under to timer til København og Århus. Svendborg er med sine knap 60.000 indbyggere Fyns andenstørste kommune.

Søg jobbet nu