Akutte problemer med snerydning og saltning

Hvis du oplever akutte problemer med snerydning eller saltning uden for åbningstiden, kan du sende en akut-besked til vores vintervagt. Vintervagten vil se på din henvendelse og løse problemet, hvis det er muligt.

Vær dog opmærksom på, at vi kun rydder sne og salter på offentlige kommunale veje, og at det foregår efter en prioriteret rækkefølge og efter faste ruter.

Bor du på en privat fællesvej, skal du tage fat i vejejeren. Vejdirektoratet står for snerydning og saltning på Svendborgvej og Faaborgvej (rute 44) samt Sundbrovej og motorvejen (rute 9).

Denne indberetning kun kan handle om akutte problemer, og at du derfor ikke kan forvente at få et svar. Ønsker du svar på din henvendelse, skal du bruge de kontaktinfo, som der er angivet andetsteds på siden.

Svendborg Kommune arkiverer de indsendte oplysninger efter gældende arkiveringsregler og kan videregive dem til andre offentlige myndigheder, private virksomheder m.fl., der har lovmæssigt krav på oplysningerne eller samarbejder med Svendborg Kommune.

Du kan læse mere om Databeskyttelses-forordningen og -loven på Datatilsynets hjemmeside www.datatilsynet.dk og på Svendborg Kommunes hjemmeside www.svendborg.dk.